Monday, May 23, 2011

BISKUT RAYA 2011

Semalam cuti cuba buka buku resepi biskut raya dok cari2 biskut apa yang nak dibuat pulak tahun ni.Dalam senarai dah ada lebih kurang 15 jenis biskut belum masuk lagi kek, chocolate homemade dan kerepek yang menjadi kegemaran pelanggan d'dapur kakngahnngah.Apapun kena tengok juga masa yang mengizinkan dan kemampuan untuk menerima tempahan maklumle setakat ni tenaga kerjanya cum kak ngah sorang....mana lagi sibuk di sekolah dan kelas oum serta nak mnguruskan anak-anak.Bersyukur kepada Ilahi atas rezeki yang diberikan, kesihatan yang baik dan masa yang dimanafaatkan semoga kak ngah sekeluarga diberi taufik dan hidayah serta dirahmatiNya.Amin....

Baru buat Tart Blueberry dan insyaallah akan menyusul yang lain2.TUNGGU!!!!!!!!!!!!!!!


Hari nie 03/Julai sambung lagi N3 kat sini untuk koleksi biskut 2011...Tart Nanas dan Crumble Cornflakes Choc


PAU MEKAR 7 WARNA 7 PERISA

Alhamdulilllah...dah 7 perisa dengan 7 warna yang berbeza dah berjaya dipasarkna .Selepas ini atas nasihat orang-orang yang berkenaan produk kak ngah tak akan menggunakan label D'dapaur Kak Ngah n Ngah lagi tapi sebaliknya masih menggunakan stiker yang sama cuma pada perkataan D'dapur Kak Ngah n Ngah akan digantikan dengan nama SAL MEKAR yang dilihat sebagai jenama dan mempunyai nilai-nilai komersial.Terima kasih atas nasihat dan sokongan semoga Sal Mekar terus mekar dan melebarkan kuntumannya dan harum mewangi seantero dunia ...he...e



Coklat

Keladi

Blueberry

Strawberry

Pandan

Vanilla

Lemon

DONUT MEKAR BERINTI KACANG MERAH




HARI -HARI PAU MEKAR



Monday, May 16, 2011

KELAS COKLAT DAN KEK HARI GURU

Salam...semua .Lama tak berada di ruangan ini.Hari2 macam tak sedar masa terasa cepat berlalu.Macam-macam kerja nak disiapkan nak ngadap laptop pun rasa tak sempat.Semalam dapat bersama kak Azie untuk mengajarkan sedikit ilmu yang ada untuk belajar membuat coklat homemade.Semoga kak Azie berpuashati dan maafkan atas segala kekurangan yang ada.Begitu teruja kak Azie apabila melihatkan coklat hasil air tangan sendiri.Syabas dan tahniah semoga terus sukses.Yang penting minat, kesungguhan dan kreativiti digabungkan menjadi satu elemen penting di samping kita terus menimba ilmu untuk mengayakan lagi kemahiran dan pengalaman .Terima kasih tidak terhingga atas sokongan yang diberi....Di samping tu sebelah malam dapat juga menyiapkan coklat dan sebiji lagi kek untuk majlis hari guru...he...he "SELAMAT HARI GURU " kepada rakan -rakan guru yang mengenali diri kak Ngah.Semoga kita terus menjadi guru yang berdedikasi dan berketerampilan beriman dan penuh iltizam.Amin.......




Tuesday, May 10, 2011

SELAMAT HARI IBU

Kek Coklat Moist disaluti coklat ganache dan ditaburi coklat rice, badam hancur dan badam
slice buat rakan-rakan guru SKSP


Kek Coklat Moist bentuk ''HATI'' disaluti coklat ganache dan ditaburi coklat rice , badam hancur dan badam slice buat sektor Pendidikan Islam JPNJ.





Kek Coklat Moist disaluti coklat ganache order dari Ustazah Suhaila




Kek Span Pandan dengan steam buttercream dan blueberry filling and toping order dari cikgu Rozita





Kek span coklat dengan steam buttercream dan blueberry filling and toping juga order dari cikgu Rozita